wtorek, 19 grudnia 2017

Rozgrzewająca czekolada z cynamonem - idealna na chłodne wieczory!


Muszę przyznać, że taka gęsta, gorąca czekolada z dodatkiem cynamonu nie jest najmniej kalorycznym napojem na świecie, no ale umówmy się - chłodne wieczory rządzą się swoimi prawami! Jak przyjemnie, kiedy po powrocie z długiego spaceru, można usiąść spokojnie pod kocem i rozgrzać się taką czekoladą... Po raz pierwszy przygotował ją dla mnie kiedyś mój mąż - wtedy był jeszcze moim chłopakiem. Trafił w mój gust w stu procentach, a jak to mówią - przez żołądek do serca ;)


Składniki (na dwie porcje):

- 300 ml mleka
- 150 ml śmietanki 30%
- 100 g gorzkiej czekolady (70% kakao)
- 2 łyżeczki cukru
- 1/2 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:

1. Mleko, cukier i śmietankę umieszczamy w rondelku i podgrzewamy, nie doprowadzając do wrzenia.

2. Dodajemy połamaną na kawałki czekoladę oraz cynamon i dokładnie mieszamy. Gotujemy na małym ogniu przez kilka minut, aż czekolada będzie gładka i kremowa.

Smacznego!



4 komentarze:

  1. Wieczorem wypróbuję bo zapowiada się smakowicie !

    OdpowiedzUsuń
  2. prosty przepis, piękne zdjęcia, a co najważniejsze pyszna gorąca czekolada

    OdpowiedzUsuń
  3. Sprawdziłam, zrobiłam i musze przyznać ze jest pyszna ! A jaka słodka 😋

    OdpowiedzUsuń