wtorek, 11 września 2018

Pizzerinki



Pizzerinki, pizzerki, mini pizza - czyli pizza w bardziej poręcznej wersji. Smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno. Idealnie sprawdzą się podczas imprezy albo jako przekąska na wynos. No i każdy może nałożyć swoje ulubione dodatki - więc perfekcyjnie sprawdzą się również wówczas, gdy domownicy mają różne gusta kulinarne ;) Tym razem podałam je z podsmażonym z dodatkiem czosnku szpinakiem i mozzarellą oraz drugą wersję z szynką, brokułem i mozzarellą - obie zniknęły bardzo szybko :D


Składniki (na 6 sztuk):

- 300 g mąki pszennej
- 15 g drożdży
- 2/3 szklanki ciepłej wody
- 3 łyżki oleju
- 1/2 łyżeczki soli

dodatkowo:
- sos pomidorowy (mój przepis tutaj)
- ulubione dodatki

Przygotowanie:

1. Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie. Dodajemy mąkę, sól oraz olej i wyrabiamy elastyczne ciasto. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na 20 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie dzielimy ciasto na 6 części i formujemy 6 kółek.

2. Każdą pizzerinkę smarujemy sosem pomidorowym, a następnie układamy ulubione dodatki (u mnie w dwóch wersjach: z podsmażonym z czosnkiem szpinakiem i mozzarellą oraz z szynką, brokułem i mozzarellą) i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Pieczemy ok.15 minut - do rozpuszczenia się sera.

Smacznego!




5 komentarzy: