piątek, 12 października 2018

Makaron penne z cukinią, szpinakiem i suszonymi pomidorami


Pyszne i proste danie, które gości w moim menu baaardzo często - czyli niezawodny makaron z moimi ulubionymi dodatkami, w kremowym sosie. Ma tylko jedną wadę - jest szalenie niefotogeniczny :D



Składniki (na dwie porcje):

- 200 g makaronu (u mnie penne)
- 200 g świeżego szpinaku
- 1/2 małej cukinii (opcjonalnie)
- kilka suszonych pomidorów
- 1/2 cebuli
- mała śmietana 18%
- 3 łyżki startego żółtego sera
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa, ostra papryka

Przygotowanie:

1. Makaron gotujemy al dente zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

2. Cukinię kroimy w półtalarki, cebulę w kostkę i podsmażamy na oleju. Gdy cukinia zmięknie, a cebula się zeszkli dodajemy szpinak i podsmażamy całość do momentu, aż szpinak zredukuje swoją objętość. Przyprawiamy solą i pieprzem, zmniejszamy gaz i dodajemy śmietanę oraz żółty ser. Gotujemy na wolnym ogniu do momentu, aż ser się nie rozpuści.

3. Do sosu dodajemy pokrojone na mniejsze kawałki suszone pomidory, doprawiamy całość do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową (ja wkroiłam jeszcze odrobinę papryczki chili).

4. Na końcu dorzucamy na patelnię ugotowany makaron, mieszamy całość i podajemy od razu.

Smacznego!


5 komentarzy:

  1. ooo mam pomysł na jutrzejszy obiad :) dam znać czy nam smakowało ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło super smaczne :)dołożyłam tylko od siebie brokuły Dzięki za smaczny przepis Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało i dziękuję za komentarz! :) pozdrawiam również:))

      Usuń
  3. Pysznie!
    Uwielbiam takie dania.

    OdpowiedzUsuń