sobota, 3 marca 2018

Owsianka czekoladowa z kremem kokosowym


Rozgrzewająca owsianka czekoladowa z dodatkiem kremu kokosowego, płatków migdałów oraz owoców zdecydowanie pasuje do obecnej aury panującej za oknem! Kiedy na termometrze widzę rano minus 10 stopni, z prawdziwą przyjemnością zjadam takie ciepłe i pożywne śniadanie :)

Składniki (na jedną porcję):

- 1 szklanka mleka kokosowego (jak zrobić domowe mleko kokosowe: tutaj)
- 1/2 szklanki płatków owsianych
- 2 kostki gorzkiej czekolady (min. 70% kakao)
- 1 łyżeczka miodu
- banan
- kilka malin
- płatki migdałów

na krem:

- 4 łyżki wiórków kokosowych
- kilka łyżeczek mleka kokosowego

Przygotowanie:

1. Mleko kokosowe podgrzewamy w rondelku, dodajemy płatki owsiane oraz miód. Gotujemy na małym ogniu stale mieszając ok. 3-4 minuty - do momentu, w którym płatki wchłoną mleko. W połowie gotowania dorzucamy kostki czekolady.

2. Ciepłą owsiankę przekładamy do miseczki, podajemy z owocami, płatkami migdałów oraz kremem kokosowym.

3. Krem kokosowy: aby przygotować taki krem potrzebujemy dobry blender oraz... trochę cierpliwości ;) Wiórki miksujemy do momentu, w którym się rozpuszczą, pod koniec można do nich dodać trochę mleka kokosowego. Proces ten może trwać nawet do kilkudziesięciu minut, dlatego należy robić przerwy, żeby blender mógł trochę odpocząć. Mój niestety nie dał rady, dlatego krem zrobiłam w... starym młynku, który odziedziczyłam po mojej Mamie. Niestety jest on mały, więc wystarczyło mi tylko na jedną porcję, gdybym miała lepszy blender, na pewno zrobiłabym od razu więcej, bo taki krem jest idealnym dodatkiem do owsianki! :)

Smacznego!



5 komentarzy:

  1. akurat mam mleko kokosowe :) może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. owsianka to moje ulubione śniadanie, a Twoja wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję! :)
      Też uwielbiam owsiankę, w szczególności w mroźne poranki... :)

      Usuń
  3. I w ten oto sposob mamy smaczne śniadanie i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń