czwartek, 23 sierpnia 2018

Pasztet z cukinii


Pasztet warzywny to bardzo ciekawa alternatywa dla mięsnych wyrobów. Kombinacji jest bardzo wiele, ja tym razem przygotowałam pasztet z cukinii, który po raz pierwszy spróbowałam zeszłego lata i... przepadłam :D Przepis, lekko tylko przeze mnie zmodyfikowany, dostałam od mojej Mamy :)
Składniki:

- 3 szklanki startej na dużym oczku cukinii
- 1 cebula
- 1 marchewka
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 szklanki oleju
- 1 szklanka bułki tartej
- 3 jajka
- natka pietruszki
- sól, pieprz

1. Z cukinii odciskamy sok. Marchewkę ścieramy na tarce na dużym oczku, cebulę kroimy w bardzo drobną kostkę. Warzywa umieszczamy w misce, dodajemy olej, bułkę tartą, dużą ilość posiekanej natki pietruszki, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz oraz 3 żółtka, mieszamy.

2. Białka ubijamy na sztywną pianę, delikatnie łączymy je z resztą składników.

3. Całość umieszczamy w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na około godzinę.

Smacznego!



4 komentarze:

  1. Musi być pyszny!
    zapisuję do upieczenia...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukinia jest teraz bardzo tania, więc przepis jak najbardziej trafiony. Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku jeszcze nie robiłam....

    OdpowiedzUsuń