czwartek, 24 maja 2018

Kompot z rabarbaru


Rabarbar ma tyle samo zwolenników, ilu przeciwników, ale ten orzeźwiający kompot smakuje nawet tym, którzy na co dzień omijają to warzywo szerokim łukiem - sprawdziłam na moich domownikach ;) Przepis jest naprawdę banalny, a ja gwarantuję, że ten napój doskonale ugasi pragnienie w gorące dni!


Składniki:

- 1 kg rabarbaru
- 3 litry wody
- 6-8 łyżek cukru (w zależności od preferencji)
- do podania: listki świeżej mięty, cytryna

Przygotowanie:

1. Łodygi rabarbaru dokładnie myjemy i kroimy na niewielkie, dwucentymetrowe kawałki.

2. 6 łyżek cukru umieszczamy w garnku i podgrzewamy do rozpuszczenia. Kiedy cukier zmieni postać na płynną, dodajemy rabarbar i podsmażamy całość przez chwilę (absolutnie nie przejmując się tym, że cukier przykleja się do łyżki czy rabarbaru). Następnie zalewamy całość wodą i gotujemy przez kilka minut - do momentu, aż rabarbar zacznie się rozpadać. W razie potrzeby - dodajemy więcej cukru.

3. Kompot przelewamy przez sitko i odstawiamy do wystygnięcia. Podajemy schłodzony, w towarzystwie listków świeżej mięty i plasterka cytryny.

Smacznego!




4 komentarze:

  1. W sezonie rabarbarowym obowiązkowy, u mnie jeszcze z dodatkiem jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, w sezonie obowiązkowy! :) Ja również często dodaję jabłka lub truskawki :)

      Usuń
  2. uwielbiam domowe kompoty :) mmmm pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepszy napój na lato!
    Do kompotu z rabarbaru mam szczególny sentyment od dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń