niedziela, 24 marca 2019

Brokułowe risotto



Tak długo mnie tu nie było... zdecydowanie za długo! :O Ale obowiązków masa, praca na pełen etat, oprócz tego torty, no i najważniejsze czyli dwójka moich małych szkrabów, które pochłaniają każdą moją wolną chwilę :) Cieszę się jednak, że mimo mej nieobecności blog odwiedzało tak wiele osób - to dzięki Wam mam ochotę tutaj być! :) Zdjęć podczas mojej nieobecności narobiłam sporo, sporo również pichciłam, zatem pora nadrobić zaległości - jako pierwszy nasz obiadowy hit, choć niepozorny, i nie wygląda zbyt dobrze :P to jest przepyszny, prosty i znika w mgnieniu oka :D 

Składniki:

- 250 g ryżu do risotto
- 500 g brokuł
- 1 cebula
- 1 litr bulionu warzywnego
- garść żółtego sera
- przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra
- ząbek czosnku

Przygotowanie:

1. Jedną cebulę podsmażamy na łyżce masła, pod koniec solimy, i smażymy do momentu aż się zeszkli. Następnie wrzucamy 250 g ryżu do risotto i gdy zrobi się przezroczysty dorzucamy rozdrobnione różyczki brokułów (ok. 500 g). 

2. W międzyczasie litr bulionu warzywnego zagotowujemy i dodajemy po jednej wazówce do ryżu. Cały czas mieszamy, żeby danie się nie przypaliło, nie dodajemy tez wszystkiego na raz, żeby risotto pozostało kremowe. 

3. Razem z ostatnią wazowką bulionu dodajemy ząbek czosnku rozgnieciony, sól, pieprz i paprykę ostrą (do smaku). Gdy cały bulion się już wchłonie dorzucamy garść startego żółtego sera, zdejmujemy z ognia i od razu podajemy na ciepło.

Smacznego!



1 komentarz: